Jag har ju förra sommaren gjort mig av med en.. ja vad ska man kalla det. Timmerkant. Har tidigare inlägg om det, där jag gjorde en kant av sten och liguster istället. 
Men nu är det så att jag har dessa kanter av timmer på ett ställe till och där börjar den ena delen krackelera totalt. Det skulle verkligen behöva komma till en förändring här. Det är dessutom planerat någon slags nyponros här tidigare som jag fullkomligt avskyr, men den är som kirskål, helt omöjlig att utrota. 
 
Det jag gjort på ett annat ställe är att ta mig under marknivå lite och klippt av den och sen hållt den stången med gräsklipparen. Så jag funderar helt enkelt på att göra en vanlig slänt där timmerstockarna behöver plockas bort. Då kan jag hålla rent på ett helt annat sätt. Och jag som tycker det är otäckt att klippa nära kanter (av risken att välta med klippar´n) slipper då detta. 
 
 
Den första bilden är från framsidan på huset och där är timret ok än, men vid sista bilden börjar det gå sönder ( man ser hur det börjar trycka sig utåt). 
Jag tycker det är himla fult. 
 
Nu ska jag också påpeka att staketet är borta sedan länge, det är en bild från då jag flyttade in för 3 år sedan, på våren, men redan då var timmerstockarna dåliga. Jag lät då lite av nyponrosbuskarna stå var eftersom jag inte visste hur den betedde sig. Numera kapar jag hela skiten varje höst, det växer ju upp på två röda igen *mutter*.
 
Den blivande slänten ska hur som helst bli så brant som möjligt men ändå "gräsklipparvänlig". Men detta får bli nästa år. 
 
God jul!
 
 

Kommentera

Publiceras ej