Den här sommaren bjöd på mindre trädgårdsjobb än jag väntat mig. Hade massor med planer framför mig om byggnationer och grävprojekt som aldrig blev av. Därför har bloggen blivit lidande. 
 
Det som gäller just nu är att fixa inför hösten, rensa överallt, plantera om och ställa in blommor, köra en sista ogräsrensningsrepa i grusgången... osv osv.
 
Synd är att jag inte har någon vinterförvaring till alla mina pelargoner. Så de får helt enkelt komma med in. De har fått stått på altanen ett tag för att få en lite övergång innan de kommer in i värmen helt. Hittils är de väldigt fina. 
Köpte röda pelargoner på granngården i början av sommaren och de har blivit jättefina och kraftiga. Det trodde jag faktiskt inte. Ibland tycker jag inte blommorna sköts ordentligt i den affären och de blir fortsatt klena och fula, men denna gång blev det bra. Köpte mig även en morbacka på blomsterlandet i början av sommaren som fått stå på altanen och den har ranglat iväg som sjutton. Men den har en vacker färg. 
 
 
Lite kvällsvila. Jag älskar den tidiga hösten. Luften är så klar och ren. 
 
Påtal om badmössa så måste jag visa er vad jag såg på Kumla Sjöpark när vi var där på konferens med jobbet. En intressant lösning. Häftigt bord tycker jag.
 
Eftersom det blivit så lite med trädgårsarbetande i sommar så får jag börja fundera över vad jag ska ta mig till nästa år istället. Lärkrabatten blev aldrig färdig. Den är prio ett. Och nästa år ska ligusterhäcken klippas ner för första gången. 

1 kommentarer

Sofie Wilhelmsson

18 Oct 2014 19:08

Hej hittade precis hit, känner igen mig i det där att man hade många planer i våras på vad som skulle göras i år men att det sen inte blev så mycket gjort. Läste din presentation och vi har nog väldigt lika "historia" eller vad man ska kalla det :)
Ha det bra,
kram Sofie

Svar: Hej! Vad trevligt med ny besökare! Ja, planerna för våren/sommaren sket sig fullständigt, förstår inte vad som hände riktigt, men så är det väl ibland antar jag ;) Man får peppa upp sig under hösten och vintern inför nästa säsong antar jag :)
Häftigt att vi har liknande historia! ha det så bra! kram Marie
Marie

Kommentera

Publiceras ej