Ja.... jag har två monstera. Och vilket kaos sen. De växer så det knakar och åt alla möjliga håll. Av någon anledning har jag inte tagit itu med dem men nu kände jag att det nog var dags.
Jag har läst någonstans att man kan rotslå monstera i vatten först. Var lite skeptisk för det kändes på något konstigt vis fel eftersom den är så "stjälkig" i typen. Det kändes som att försöka rotslå en tulpan. Men vad vet jag ;)
Så jag snittade av några fina ändar och satte i en vas. Nu ska det bli intressant hur de ter sig. Alltid lär man sig väl något om inte annat.
 
Framöver blir det att försöka skaffa bättre krukor och riktiga stöd för dem, så de kan komma upp mer på höjden.
 
Dekorativ väntan. Hur lång tid kan det ta? :)
De loppade ugglorna och den hemmaodlade Clivian får också vara med på ett hörn.
 
Hittade lite inspirerande bilder på denna växt:

 
 
 
Källa: Pinterest.com.
 
På den nedersta bilden har de sånna stöd som jag vill ha och behöver till mina monsteror. Det ska man väl kunna hitta någonstans?
 
Hade gott!

Kommentera

Publiceras ej