Det är ju faktiskt snart julafton och det är helt bart ute. Det känns helt fel. ViIl ju ha vitt! Massor med snö gärna, så att man kan skotta gångar och bygga snölyktor.
Eftersom snön inte kommit har inte jag riktigt fått till julkänslan iår, men jag kämpar med den. Spelar ständigt julmusik hemma för att tvinga fram den och igår fick julgranen komma in.
Skrattar åt denna ständiga brist på lampor i granen, likadant varje år. Varför köper jag inte en ny ljusslinga? ;)

Jag spanar mycket på Pinterest.com. Kollade på skillnaden mellan amerikanska julgranar och våra svenska. Stor skillnad minst sagt och ååh vad mycket finare våra svenska pyntade granar är än de från USA. Man ser inte ens granen av allt pynt.
 
 
Idag får det bli en sydag. Har flera syprojekt jag vill börja med men måste köpa tyger först. Håller idag på med en ullkappa som jag syr om. Den har en balongkjol och det passar inte mig, så detta försvinner. Ska nog idag också skissa upp ett mönster på en tröja jag vill sticka.
 
Utomhus i trädgården är det endast fåglarna som får mitt fokus. Fågelautomaten jag byggde fungerar riktigt bra, behöver bara fylla på en gång i veckan nu. Har även gjort en till som blivit levererad åt en beställare. Många undrar hur jag kunnat komma på fröautomaten, men jag kan inte ta åt mig äran för det. Åter igen har jag smygit omkring på pinterest där jag hittade en bild på liknande fröautomat.
Vill man följa mig där hittar man mig via den här länken.
 
Nej, nu åter till symaskinen.
God Jul!
 

Kommentera

Publiceras ej