...Så är det dags att gå ur idet.
 
Just nu har det blivit så mycket jobb så jag har inte riktigt haft tid att planera vårens planer i trädgården. Och sen går tiden så fort. En månad känns som en vecka för mig, och det skrämmer mig lite. Hur kommer det då kännas när man blir ännu äldre? Hur hinner man med något? Hur ska man kunna komma ihåg att hinna med något?
Jag tänker ibland att "nä, det där tar jag imorgon"... Men eftersom en månad känns som en vecka var alltså imorgon för flera dagar sen. Och vips har det gått en månad till. Hur ska det bli? Tur jag har tidig semester iår, så man får vila upp sig.
 
Jag undrar vad jag ska dra igång med för stort projekt i sommar? Eller bara hålla allt under kontroll kanske? Fast jag är ju bra sugen på att rasera hela timmerstockskanten som jag retat mig på så länge. Eller räcker det med att bara klippa häcken iår?
 
Ja det ja, min ligusterhäck ska klippas för första gången iår! Känns stort :) Är stolt att jag fått den att överleva.
 
Här ser man den nysatta vinterligustern i våras -14. Den var jättefin i somras, mådde riktigt bra.
 
Nu när jag tittar på bilden kommer jag på att jag måste hugga ner plommonträdet :( Det har ju dött. Blir på sin höjt tre blad på sommaren.
 
Ja brist på jobb blir det nog aldrig!
 
Ha det gott!

1 kommentarer

Sofie

22 Feb 2015 18:58

Nej, jag har också undrat över hur fort tiden ska gå när man blir äldre med tanke på hur fort den går nu. Nej, sysslolös blir man nog inte med hus och trädgård :) Ha det fint!
Varma hälsningar,
Sofie

Svar: Ja lite skrämd blir man. Det går ju i en rasande fart! Och snart är det semester! :)Hade!
/Marie
Marie

Kommentera

Publiceras ej