Förra helgen pumpades allt vatten ur dammen, löv rensades om och om igen tills det var dags att fylla på med nytt vatten. 
Då jag inte hade någon bra vinterförvaring för näckrosen lät jag den stå kvar i vattnet och den har klarat sig. Sitter faktiskt två små nya skott ur plantan. 
Så nu är dammen så ren och fin och fontänen är i full gång. 
 
 
 
 
Det var ju enkelt att koppla på slangen på pumpens fontänmunstycke. Men som den bonnunge man är måste man ju även göra en hederlig hävert också. Det pumpades lika mycket vatten i båda slangarna så vilken metod man väljer verkar inte spela någon roll. Och min korta slang hittade jag inte förräns projektet var klart... såklart! ;) 
 
 Nu längtar jag något enormt tills det är dags att köpa vattenväxter. I år ska jag slå på stort!
 
Och självklart fick min spade vara med på ett hörn. Inget trädgårdsarbete utan den. Pumpens slang är nu prydligt nergrävd igen efter vintervilan.

Kommentera

Publiceras ej