Se så vackert!
 
Ibland hittar man en sån där sak som man känner att man bara måste slå till på. Där man vet att man kommer ångra sig annars. Det är fatet var ett sånt köp. Jag har en tid funderat och letat efter ett stort och plant uppläggningsfat, för t.ex sallader eller liknande. Och här, i en äggbod vid vätterns norra spets, stod den på en hylla. Så otippat!
 
 
Enligt expediten är den inköpt från Smultrongården som ligger utanför Örebro. I sommar ska jag ge detta ställe en visit, helt klart!
 
Jag som har brist på gräddkanna köpte även en av de små tillbringarna. De tyckte jag va i lagom storlek för mitt ändamål. De riktiga gräddkannorna va en aningens för små, räckte nog bara till två personer.
 
Denna lilla filur gick även att köra i diskmaskinen.
 
 
Marockanskt, Smultrongården,

Kommentera

Publiceras ej